» van Paramaribo naar Amsterdam

Vandaag de laatste dag van onze vakantie in Suriname. We zijn op het gemak opgestaan en hebben verder alles rustig aan gedaan. Om 09.00 uur naar het ontbijt, daarna nog wat foto’s gemaakt en het hotel nog even op de film gezet.

We zijn toen terug naar de kamer gegaan, hebben de laatste dingen ingepakt en toen was het wachten tot we om 12.00 uur de kamer moesten verlaten. Om 11.00 uur was er een stroom storing, wij hebben tot precies 12.00 uur gewacht om de kamer uit te gaan maar helaas was er nog steeds een storing, dus de liften deden het niet.

Wij zijn van 6 hoog naar beneden gelopen, via de trap, met 2 zware koffers en 2 rugzakken, dit was even een tegenvaller.

We kregen van het hotel 2 glazen ijswater om af te koelen. Zelf zijn we toen maar in de bar van het hotel gaan zitten en hebben wat te drinken genomen en een sateetje  erbij.

We zouden om 13.30 uur opgehaald worden voor de transfer naar het vliegveld maar om 14.15 uur was er nog niemand, een paar keer bij de receptie gevraagd of ze al iets wisten maar iedere keer kregen we te horen, ze komen eraan.

We hebben toen zelf maar een taxi naar het vliegveld genomen, toevallig was het dezelfde chauffeur die ons al eens s’avonds naar het Residence Inn Hotel had gereden.

De taxi hebben we in 3 verschillende valuta betaald, Surinaamse dollars, Amerikaanse dollars en Euro’s, tot tevredenheid van ons allemaal.

Op het vliegveld was het niet al te druk, we hebben gelijk ingecheckt zodat we de koffers kwijt waren. Wat laatste inkopen gedaan zoals, Kouseband, Kokoskoek, Pepers en Borgoe rum.

Tot onze verrassing zagen we ook nog Asha en André, dit stel hadden we ook mee gemaakt op de tour naar Galibi, dus dit was een leuk weerzien, zij zijn ook met hetzelfde vliegtuig naar Nederland gegaan.

Het vliegtuig was mooi op tijd, niet vol, dus ruimte genoeg om te zitten. Het is om 19.15 uur vertrokken en we hadden een rustige vlucht terug naar Nederland.

We waren om 08.45 uur weer op Schiphol. Na verschillende strenge controles konden we onze koffers gaan ophalen en eindelijk om 10.15 uur stonden we buiten. Even op de bus wachten die ons naar het lang parkeren moest brengen, de auto weer opzoeken, inpakken en een beetje moe weer richting Raamsdonksveer.

Dit waren onze belevenissen van onze reis naar Suriname. We wisten niet precies wat we konden verwachten van dit land.

Het is geen land voor een strandvakantie maar een land om verschillende tours te doen, er is bij Mets heel veel keuze zoals  boottochten op de rivieren  maken, jungle tochten houden, logeren bij de Indianen of  Saramaccaners enz. dus iedere dag kan je een andere tour maken als je dat zou willen.

[ terug... ]Omhoog

Khao Lak en Bangkok
    in Thailand.

Verschillende vakanties

• Kijk eens op onze site