Palumeu dag 4
Vandaag geen brulapen gehoord, wel weer om 06.30 uur de koffie en thee op het balkon.

Na het aankleden zijn we eerst onze bar rekening wezen betalen bij Nootje, de beheerder van het oord. Hij heeft ook een fooienpot hangen waar je fooi in kan doen voor al het personeel op het oord. De gids geef je apart een fooi.

Daarna hebben we onze spulletjes ingepakt en zijn we naar de bar gelopen voor het ontbijt, dit was om 08.00 uur.

Na het ontbijt zijn we met zn allen naar het dorp Palumeu gelopen met onze gids Noach, deze heeft onderweg nog uitleg gegeven over verschillende dingen in het dorp.

In het dorp zelf zijn we weer ontvangen door alle dorpshoofden en familie, nu voor de vertrek ceremonie. We kregen weer cassave brood en peperwater als afscheid.

Na het ritueel kon je bij de plaatselijke bevolking nog wat eigen gemaakte souvenirs kopen.

Na al deze dingen kon je weer terug naar ons oord waar je nog even lekker in de hangmat kon liggen en wachten op de lunch die om 12.00 uur klaar was.

We hadden rijst, bruine bonen, rundvlees, fruit, koek en limonade.

Na een brief van een jonge dame te hebben gekregen om in Nederland op de post te doen en een brief van Humphry, het schoolhoofd te hebben gekregen om deze in Nederland op de post te doen voor Curacao, zijn wij onze spulletjes gaan pakken en hebben deze in de vertrek hal neer gezet.

Het vliegtuig kwam om 12.45 uur en na afscheid te hebben genomen van de mensen die achter bleven zijn wij om 13.00 uur gaan vliegen.

Na weer alleen maar bomen te hebben gezien en ook de bekende plaatsen, Brownsberg, de bauxietmijn en vliegveld Zanderije zijn wij weer na een vrij rustige vlucht geland op Zorg en Hoop. Wij kwamen daar om 14.15 uur aan en na even op de bagage te hebben gewacht zijn wij weer naar Paramaribo gegaan. Het was de bedoeling dat er een busje van Mets op ons stond te wachten maar ze waren vergeten om de transfer voor ons te regelen. We hebben toen zelf met nog iemand van onze tour, een taxi naar Paramaribo genomen. Eenmaal terug in ons hotel kregen we een telefoontje met de verontschuldiging dat het zo was gelopen en dat het geld van de taxi zou worden terug betaald en of we morgen op het kantoor van Mets wilden komen voor een kleine bespreking.

Op de kamer hebben we de airco aan gezet, onze tassen weer uitgepakt, dit was wel nodig want al onze kleding die wij mee hadden genomen naar Palameu was vochtig geworden. Lekker onder de douche en weer nette kleding aan voor het diner in het hotel. Om 19.00 uur zijn wij naar het restaurant gelopen voor het eten. Dit keer hebben we karbonade, gebakken aardappel schijfjes, snijbonen en ijs toe genomen. Weer een lekker drankje erbij om het compleet te maken.

Na het eten nog even een klein blokje gelopen en toen naar de kamer om af te koelen. Zelf nog een rum met cola gemaakt, tv gekeken en toen gaan slapen.
[ terug... ]Omhoog

Khao Lak en Bangkok
    in Thailand.

Verschillende vakanties

• Kijk eens op onze site