» Galibi en Frans Guyana

Na een onrustige nacht vanwege de warmte en voor het eerst onder een klamboe slapen, zijn we een plekje onder de douche gaan zoeken met natuurlijk alleen koud water. Gelijk goed wakker geworden.

Het ontbijt kregen we om 07.30 uur, het waren verse broodjes, gebakken eieren, zoet beleg en fruit, koffie en thee en vruchtensap. “Oma”  heeft gezorgd dat we de Pompelmoes kregen die zij dan ook voor ons allemaal heeft schoongemaakt.

Daarna de rugzakken weer inpakken en om 09.45 uur gingen we weer in de boot over de Marowijne rivier richting Frans Guyana. Nu waren er wel zwemvesten en regenjasjes aanwezig maar dan zal je het zien, een prachtige zonnige dag zonder regen, dus een prima boottocht.

Het grensplaatsje Saint Laurent ligt tegenover Albina, daar kwamen we om 11.00 uur aan. Het is een raar idee dat je hier auto’s ziet met een Frans nummerbord en dat je hier met Euro’s moet betalen.

We hebben eerst na het uitstappen iets gedronken op de kade en zijn daarna naar de gevangenis gelopen waar Papillon gevangen heeft gezeten. Hier kan je een fototentoonstelling zien. Over Papillon en deze gevangenis is een aantal jaren geleden ook nog een film gemaakt.

Daarna hebben we nog even de tijd gehad om in Saint Laurent te wandelen en om een Chinese supermarkt te bezoeken waar we een lekker ijsje hebben gekocht tegen de warmte. We waren hier jammer genoeg op zondag dus de rest van alle winkels en het restaurantje waren dicht.

Nadat we de oversteek naar Albina hadden gemaakt zijn we weer in het busje gestapt en om 12.45 uur weer aan de terugreis begonnen. We zijn op de terugrit weer gestopt bij Stolkertsijver waar we de picknick lunch hebben gekregen. Dit was rijst, groente, kip en limonade.

Om 15.00 uur zijn we daar weg gereden. Het heeft onderweg naar Paramaribo gestortregend. We hebben een leuke ploeg gehad en hadden vrij veel plezier met elkaar op deze tour met o.a. Els, Asha en André.

Om 16.30 uur waren we weer terug in hotel Krasnapolsky in Paramaribo. Heerlijk de airco aan en lekker onder de douche en schone kleren aan voor het diner in het hotel, dat we om 19.00 uur hebben genomen. Er was een buffet dus verschillende dingen om uit te kiezen zoals, rijst, aardappel, groente, kip, vis, banaan, cake, fruit enz. Een lekker wijntje erbij, dus het smaakte prima. Na het eten zijn we lekker naar de kamer gegaan, een rum cola genomen en TV gekeken. Toen een goede nachtrust gehad met een lekker bed en airco.
[ terug... ]Omhoog

Khao Lak en Bangkok
    in Thailand.

Verschillende vakanties

• Kijk eens op onze site